08 april 2024

Cupsäsong 23-24 avslutad i Sollefteå

Personbästa för Lucas i Sollefteå
Nu är cuptävlingarna avslutade för denna säsong.

Ford Smart Energy Cup för seniorerna och BAUHAUS Cup för juniorerna.
Sollefteå och Hallstaberget bjöd under helgen både på utmanande banor, före och väderlek.
Lucas Tommila H17-18 slog till med personbästa och åkte till sig en mycket fin 5:e placering i söndagens jaktstart 10 km klassisk stil, grymt kört och stort grattis!

Vallaservicen har under säsongen i vanlig ordning varit grym och ovärderlig!
Stort tack till Lasse "Fisherblixten" Jonsson!
Vi har under helgen hört uttryck som "sjukt bra skidor", "ingen gled förbi mig, jag gled förbi alla".

Det har under säsongen samlats poäng till Klubbkampen genom top 30 placeringar i cuperna, där placerade sig HIF;s seniorer och juniorer gemensamt på en mycket fin 15:e plats av omkring 140 klubbar totalt som funnits representerade under säsongen. Grymt åkt av alla!

Flera i gänget kommer att åka till Bruksvallarna för Fjälltoppsloppet om två veckor, men för de övriga var helgens tävlingar de sista för denna säsong.